Verbreed uw horizon met de Week Internationaal Ondernemen!

Van 25 tot 29 november, ontdek 5 nieuwe markten tijdens de week Internationaal Ondernemen. Dit jaar staan Spanje, Turkije, Japan, Singapore, Panama & Colombia in de kijker. 

Turkije

Als brug tussen Europa en Azië is en blijft Turkije een zeer aantrekkelijke export – bestemming. De motor sputtert nu even maar dat maakt het interessant te kijken hoe u het best kan omgaan met de situatie, want de indicatoren die aantonen dat Turkije er snel bovenop kan komen, zijn legio.

Spanje

Spanje is een aantrekkelijk land om naar te exporteren. Zo werd er in 2018 vanuit Vlaanderen voor meer dan 8 miljard euro naar Spanje uitgevoerd.

Japan

Op 1 februari 2019 trad het economisch samenwerkingsakkoord tussen de EU en Japan in werking. Het heeft als doel de bilaterale handel te vergemakkelijken en er wordt dan ook verwacht dat de export naar Japan binnenkort nog sterk zal groeien.

Singapore

Singapore behoort tot de meest ondernemingsvriendelijke landen wereldwijd. Het GDP is het 3de hoogste met een erg lage belastinggraad en naast China en Maleisië is de EU haar 3de handelspartner. Tijdens deze infosessie krijgt een u interessante mix van macro-economische presentaties gekoppeld aan praktijkgetuigenissen van bedrijven die actief zijn in Singapore.

Panama & Colombia

Vlaanderen exporteerde in 2018 voor meer dan 106 miljoen euro naar Panama en voor bijna 300 miljoen euro naar Colombia. De Wereldbank voorspelt voor dit jaar een groei van 6% van de Panamese economie, o.a. te verklaren door verwachte investeringen in infrastructuur.

Voor meer informatie, klik hier of check onze Activiteiten pagina.

Tweet
Covid-19: Uitvoer van medische persoonlijke beschermingsmiddelen
Covid-19: we blijven beschikbaar
Covid-19: Buitenlandse steunmaatregelen voor ondernemingen
Covid-19: Een vorm van overmacht?
Covid-19: Wij helpen u!